ליברמן במסיבת עיתונאים: "פורש בשל הכנסת הכסף והפסקת האש"

איתי גדסי 2 Comment on ליברמן במסיבת עיתונאים: "פורש בשל הכנסת הכסף והפסקת האש"

שר הביטחון אביגדור ליברמן קיים מסיבת עיתונאים בה הודיע על פרישתו מהממשלה ומהקואליציה וקרא להקדמת הבחירות: "המהלכים האחרונים הם כניעה לטרור, שום הסבר אחר"

צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הביטחון אביגדור ליברמן קיים מסיבת עיתונאים בה הודיע על התפטרותו מהממשלה ופרישת סיעתו, ישראל ביתנו, מהקואליציה.

"אני כאן על מנת להודיע על התפטרותי מתפקיד שר הביטחון של מדינת ישראל", פתח את דבריו בהצהרה. "אם אתם שואלים את עצמכם למה דווקא עכשיו, התשובה היא שמבחינתי הפסקת האש שנחתמה אתמול ושילוב תהליך ההסדרה מול חמאס, זה כניעה לטרור. אין לזה שום משמעות אחרת אלא כניעה לטרור", הדגיש.

ליברמן פרש את משנתו ואמר: "אנחנו כמדינה, קונים שקט לטווח קצר במחיר פגיעה קשה לטווח ארוך. אין זה סוד שהיו חילוקי דעות ביני לבין ראש הממשלה. דוגמא לכך היא הכנסת הדלק הקטארי שנכנס לרצועה, אני התנגדתי בכל תוקף. דוגמא נוספת זה המאחז של הבדוואים חאן אל אחמר אני חושב שצריך לפנות ולצערי ראש הממשלה מנע את הפינוי. יש נושאים רבים נוספים וסוגיות בהן אני וראש הממשלה חולקים. לא חיפשתי סיבות לפרוש ניסיתי להישאר כחבר נאמן בממשלה ובקבינט כמה שאפשר ולשמור על חילוקי הדעות בפנים גם במחיר תדמיתי קשה".

ליברמן סיפר על נקודות המפנה שגרמו לו לפרוש ואמר: "שתי נקודות המפנה הקריטיות הן הכנסת חמש עשרה מיליון דולר לחמאס בעזה וכל מי שאומר שיש על זה בקרה או פיקוח הוא לא מדייק בלשון המעטה. אגב, מי שעוקב וקורא ערבית צריך להבין לאן הלך הכסף הזה קודם כל. זה הלך קודם כל למשפחות מחבלים שהתעמתו על הגדר עם חיילי צה"ל. אותם משפחות היו הראשונים לקבל את הכסף. אנחנו מעבירים בכנסת חוק קיזוז כספי טרור ומצד שני מסכימים לאפשר העברת כסף לטרוריסטים ברצועת עזה. זה בלתי סביר ובלתי אפשרי".

"נקודה נוספת זו הפסקת האש. מבחינתי כל חמש שנות רקטות שנורו לישראל לא קיבלו מענה הולם בלשון המעטה. אי אפשר לקבל את זה ואני מקבל את כל ההסברים והתירוצים. תמיד יש צפון, דרום, מזרח ומערב, רחוק וקרוב. הכל תירוצים. מבחינת הסדר ההגיוני והאינטרס הבטחוני היינו חייבים לסיים את הסיפור של הדרום שקודם לכל", אמר.

ליברמן הוסיף ואמר: "אם הייתי ממשיך בתפקידי לא הייתי יכול להסתכל למשפחות הנעדרים. היינו חייבים להתנות כל נושא של התקדמות במצב ההומניטרי בעזה בשני דברים, גם לשיטת תומכי ההסדרה מול חמאס. דבר ראשון הסדרה בנושא הנעדרים ושחמאס מתחייבת לא להביא אנשים לרצועה. בחמישי הוכנסו 15 מיליון דולר לרצועת עזה, בשישי חמאס הביא בתשלום 13 אלף איש להתעמת עם צה"ל כולל מטענים שנזרקו על חיילים, בשבת פלסטיני נכנס לחממות של נתיב העשרה ושורף וכמובן כל מה שקרה בסבב האחרון".

לדבריו: "לא נדבקתי לכסא ותמיד בחרתי בעקרונות. ישראל ביתנו היתה המפלגה היחידה שהצביעה כולה נגד ההתנתקות ולא היתה לנו בעיה להיות באופוזיציה, גם בתהליך אנאפוליס התנגדנו, גם בעסקת שליט על אף שזה היה לא נח, ברור היום בדיעבד שזו היתה עמדה נכונה. גם בכניסתי לתפקיד שר הביטחון בנושא ההתפייסות עם טורקיה, עמדתי היתה ברורה והצבעתי נגדה ואנחנו היום יודעים שזה מה שהיה נכון".

שר הביטחון היוצא אמר: "ברור שאנחנו צפויים למבול של השמצות של הדוברים מטעם של הדרוכים והפרשנים מטעם אבל התמודדנו עם דברים קשים יותר ואני בטוח שנדע להתמודד שכבר התחילו לצוץ".

בהמשך התייחס להקדמת הבחירות ואמר: "אני מבקש כמה שיותר מהר לסכם תאריך מוקדם ככל האפשר לבחירות. חייבים להפסיק עם הכניעה לטרור והחוסר בהירות מה הקו המדיני שלנו וגם לא להכניס מדינה לשיתוק ממושך. אני מקווה שעד יום ראשון במגעים בין ראשי המפלגות יגיעו לתאריך מוסכם לבחירות".

בהמשך נשאל ליברמן על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני לא מתייחס לגופם של אנשים אלא לגופם של דברים. הדיונים הבטחוניים זה לא שיחת רעים יש סטינוגרמות ויש הקלטות ואשמח שהכל יחשף. אני חושב שהקו שאנחנו נוקטים בחודשים האחרונים שגוי לחלוטין. נלחמתי על עקרונותיי מבפנים אבל אי אפשר למנוע כל פעילות התקפית מול רצועת עזה".

ליברמן אמר עוד: "זה שאנשי חמאס מרגישים בנח ללכת בחופשיות זו בעיה. חמאס לא מדבר על דו קיום לא על הכרה במדינה. הם לא רוצים לדון על שיפור המצב ברצועת עזה. התקציב שלהם הולך להתעצמות טרור. האחריות היא של הקבינט והממשלה. נלחמתי כשנתיים וחצי ושתי נקודות המפנה שהזכרתי, הם אלו שגרמו לי לפרוש".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    ליברמן העם איתך לא נחשה עוד , הם יראו את זה בקלפי

  2. 1

    אין אזרח במדינה שמצטער על התפטרותו.
    הממשלה הימנית ביותר תוכל לתפקד גם בלעדיו.
    הציבור לא ייתן קרדיט למי שמעדיף תרגילים פוליטיים לצבירת נקודות על פני שיקולים לאומיים.